قالب وبلاگ


بحران آب یک جمله نمادین و شعارگونه نیست
آب سرمایه جاویدان 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بحران آب یک جمله نمادین و شعارگونه نیست و آدرس water-.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چرخه آب به شعر

 

سلام عزیز دلم

دلبندم و خوشگلم

 

گرما و نور خورشید

وقتی به دریا تابید

 

نور خورشید

 

 

 

 آب ها بخار می شوند

 

هی بالاتر می روند

ادامه مطلب.....

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:, ] [ 14:1 ] [ ALI REZAEE ]

آب یک حلال جهانی

 آب یک حلال جهانی است به این معنی که می تواند با ساختار مولکولی اش بسیاری از مواد دیگر را در خود حل کند. علت شوری آب به این خاطر است که بسیاری از ترکیبات متفاوتی که از روی سطح زمین شسته می شوند در آب حل شده و جزیی از آب می شوند. اصطلاح «محلول» به معنی سسیستمی است که در آن یک یا دو ماده به طور یکسان و یکنواخت با یکدیگر مخلوط یا در ماده ای دیگر حل می شود. آب دریا در ابتدا شیرین است اما هنگامی که باران می بارد این آب باعث فرسایش زمین می شود، کانی ها قسمتی از آب می شود و سپس این کانی ها جزء و قسمتی از آب دریا می شوند.   آب شور  نه آلوده و نه کثیف است، بلکه محلولی تمیز است مگر اینکه توسط بشر یا طبیعت آلوده شود.


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:, ] [ 13:59 ] [ ALI REZAEE ]

صدای پای آب نمی آید

                             صدای پای بحران آب می آید


برچسب‌ها:
[ شنبه 29 آذر 1393برچسب:, ] [ 22:0 ] [ ALI REZAEE ]

کمبود آب

جدی است. از امروز آب شرب ٣٠٥٧ مشترک پرمصرف پس از پایان یافتن مهلت یک‌ماهه، برای اصلاح رفتار مصرف این مشترکان قطع می شود.


برچسب‌ها:
[ شنبه 29 آذر 1393برچسب:, ] [ 21:17 ] [ ALI REZAEE ]

امیرمومنان (س) می فرماید: ایستاده آب ننوشید، چرا که درد بی درمان آورد، مگر اینکه خدای عزّ و جلّ بهبودی بخشد. (علل الشرائع، ص465)


برچسب‌ها:
[ شنبه 29 آذر 1393برچسب:, ] [ 21:16 ] [ ALI REZAEE ]

امام صادق (س) با تفکیک میان نوشیدن در شب و روز، در حقیقت سخن حضرت امیر (س) را تفسیر کرده و می فرماید: ایستاده آب نوشیدن در روز غذا را گوارا می کند و در شب زرداب می آورد. (الکافی، ج6، ص383)


برچسب‌ها:
[ شنبه 29 آذر 1393برچسب:, ] [ 21:16 ] [ ALI REZAEE ]

درباره آب دهان و مصالح آن بينديش. خداى جلّ و علا چنان تدبير نمود كه اين آب همواره به سوى دهان سرازير باشد تا كام و گلو را تر نگاه دارد و خشك نشوند. اگر اين جايها نامرطوب بمانند هر آينه آدمى هلاك مى‏ شود؛ زيرا آبى در دهان نمى‏ ماند كه انسان با آن آب، غذاى خشك را نرم گرداند و فرو برد [بسيار ديده شده كه غذايى، خشك آدمى را هلاك كرده است‏] بدان كه اين رطوبت در حكم مركب راهوار غذاست [و آن را به معده مى‏ رساند] نيز اين ترى به صفرا [و يا سوداء] مى‏ رسد و اين كاملا به سود انسان است و اگر صفرا خشك شود آدمى در هلاكت مى ‏افتد.

فوايد آب دهان‏

برچسب‌ها:
[ شنبه 29 آذر 1393برچسب:, ] [ 21:15 ] [ ALI REZAEE ]

آب ولرم برای ایجاد قی یا استفراغ مفید است. وقتی داروی قی آور نباشد از آب ولرم استفاده می‌کنند. البته باید اشاره کرد آب گرم برای پاکسازی معده مفید است همچنین عطش کاذب را برطرف می‌کند و برای درمان سرف نیز مفید است.

فاطمه علیزاده پژوهشگر طب سنتی به خبرنگار سلامت تسنیم گفت: کلا مصرف آب گرم مناسب نیست و بهتر است، آب سرد استفاده شود که عطش را کاهش می‌دهد. آب داغ هم برای درمان بعضی بیماری‌ مانند صرع، سرماخوردگی‌ها و رفع ورم گلو، برخی از سردرد‌ها ، رفع درد چشم مناسب است.

 


برچسب‌ها:
[ شنبه 29 آذر 1393برچسب:, ] [ 21:13 ] [ ALI REZAEE ]

آب سرد سبب تسکین عطش صادق می‌شود و آن را بر طرف می‌کند. از خصوصیات آب سرد می‌توان تقویت معده، افزایش اشتها، زیبا شدن رنگ چهره، دفع بخارات و رطوبت بخشی بدن است.

ولی مصرف زیاد آب سرد هم مشکل ایجاد می‌کند که مصرف بیش از حد آب سرد سوءمزاج سرد را بروز می‌دهد، اعصاب دچار اختلال می‌شود. آب جوشیده سرد شده نفخ کمتری ایجاد می‌کند ولی بهتر است که گرم مزاج ها آن را مصرف نکنند.

آب حاصل از آب شدن برف و یخ مضر است و بهتر است که برای سرد کردن آب یخ داخل آب ریخته نشود و یخ آب شود که آبی که حاصل آب شدن یخ باشد برای بدن بسیار مضر است و بهتر است که یخ درون ظرفی باشد و ظرف آب در تماس با یخ قرا گیرد تا یخ با آب مخلوط نشود.

آب گرم هم کلا برای هضم مضر است و آب گرم برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. مصرف بیش از حد آب گرم موجب زردی رنگ چهره، ضعف و لاغری شده، چربی بدن را کم می‌کند. ورم کبد، طهال و کم اشتهایی به وجود می آورد و فرد را مستعد بیماری می‌کند.

آب گرم عطش را هم تسکین نمی‌دهد. استعمال آب ولرم و گرم فقط در صورتی است که بخواهیم درمان کنیم در غیر این صورت خوردن آب گرم و ولرم توصیه نمی‌شود.


برچسب‌ها:
[ شنبه 29 آذر 1393برچسب:, ] [ 21:12 ] [ ALI REZAEE ]

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیشنهاد افزایش 25 درصدی

آب برای سال آینده را داده و این افزایش قیمت از هزینه تلفن و پیامک‌های مردم کمتر است.


برچسب‌ها:
[ شنبه 29 آذر 1393برچسب:, ] [ 21:11 ] [ ALI REZAEE ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ بحران آب خوش آمدید
آرشيو مطالب
آذر 1393
امکانات سایت

آی پی رایانه شما :

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 61
بازدید کل : 7540
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


پخش زنده حرم وصیت شهدا
ساعت فلش مذهبی